ERMAX - Klimatyzacje Samochodowe
Wrocław, ul. Reymonta 12
tel. 071 78-78-473
Godziny otwarcia: pn.-pt. 8-16 | sob. 8-12
Śwadczymy usługi w zakresie pełnego serwisowania samochodowych UKŁADÓW KLIMATYZACJI!

W kilku słowach o klimatyzacji

Klimatyzacja samochodowa jak większość urządzeń w samochodzie, nieustannie narażona jest na wstrząsy, drgania oraz gwałtowne zmiany warunków pracy, dlatego również podlega okresowym przeglądom.

Każde zaniedbanie może doprowadzić do wycieków gazu, co może spowodować słabsze schładzanie wnętrza samochodu, a nawet zwiększone ryzyko zatarcia sprężarki klimatyzacji.

Ponadto niesprawna klimatyzacja może spowodować zagrożenie wdychania powietrza skażonego groźnymi bakteriami, które powstają w kanałach nawiewu i na parowniku, niedostateczne odparowanie szyby przedniej, a nawet nadmierne zużycie paliwa.

Uzupełnianie czynnika chłodzącego w klimatyzacji

Żaden układ klimatyzacyjny nie jest idealnie szczelny, a ubytki czynnika chłodzącego spowodowane eksploatacją powodują, że w jego miejsce do systemu dostaje się wilgoć.

Wilgoć powoduje korozję, która niszczy parownik, chłodnicę oraz pozostałe elementy naszego układu. Z tego powodu czynnik powinien być uzupełniany co najmniej raz w roku.

Konserwacja układu klimatyzacji

Kluczem jest regularna konserwacja układu
Aby zminimalizować ryzyko awarii układu klimatyzacji i jego kosztownych napraw, pamiętaj o nim przez cały rok. Najczęstsze uszkodzenia klimatyzacji to:


- Zbyt mała ilość czynnika chłodniczego. Powoduje obniżenie wydajności chłodzenia i zatarcie sprężarki na skutek złego smarowania. Główne przyczyny to niekorzystanie z klimatyzacji przez długi czas (np. jest używana tylko latem) i przeciekający skraplacz lub przewód klimatyzacji;


- Niewłaściwy olej lub barwnik UV powodują złe smarowanie sprężarki lub zatykanie zaworu rozprężnego jak i dyszy dławiącej. Spowodowane jest mieszaniem niewłaściwych olejów;


- Niewystarczające oczyszczenie cyklu chłodniczego po zatarciu sprężarki. Awaria sprężarki oznacza, że wymagana jest wymiana większej ilości części, a inne potrzebują intensywnego płukania. Niezastosowanie się do tych porad zwiększa ryzyko powtarzających się awarii sprężarki do czasu podjęcia niezbędnych działań;


- Sprężanie cieczy, co skutkuje zatarciem się sprężarki lub hałasem. Zazwyczaj powodowane jest zbyt dużą ilością oleju w układzie oraz ładowaniem ciekłego czynnika do strony niskiego ciśnienia;


- Niewystarczająca wymiana ciepła w skraplaczu powoduje wysokie naprężenie termiczne sprężarki prowadzące do jej zatarcia. Przyczyną jest albo brak konserwacji oraz zanieczyszczenia zbierające się między skraplaczem a chłodnicą, albo uszkodzony wentylator skraplacza;


- Uszkodzenie koła DL sprzęgła „zrywnego” skutkujące brakiem pracy sprężarki. Prawie we wszystkich przypadkach powodem jest nadmierny obrót kątowy koła pasowego wieloklinowego. Inną przyczyną może być za mała ilość czynnika chłodniczego.

Czy wiesz że...